როგორც საბჭოს ახლად არჩეულმა თავმჯდომარემ, 84 წლის სოსო ქავთარაშვილმა “გურია ნიუსს” განუცხადა, საბჭოს აღდგენით ახალი ხელისუფლებაა დაინტერესებული. საბჭოს შემადგენლობაში ე.წ. ვაჰაბიტიც შეიყვანეს _ ომარ ხანგოშვილი ამბობს, რომ ის მზადაა საბჭოსა და ვაჰაბიტებს შორის შუამავლის როლი შეასრულოს.
უხუცეს კაცთა შეკრებას ორგანიზება არასამთავრობო ორგანიზაცია “კახეთის რეგიონული განვითარების ცენტრმა” გაუწია. ცენტრის იურისტი ანი იმედაშვილი ამბობს, რომ ხეობაში უფროსის პატივისცემის ტრადიცია ნელ-ნელა მოიშალა და მისი აღდგენაა საჭირო: “დღეს თაობებს შორის კომუნიკაცია, ფაქტობრივად, აღარ არსებობს. თუ ადრე მამა და შვილები ერთად სხდებოდნენ პრობლემის გადასაჭრელად, დღეს ახალგაზრდა თაობა უფროსებს აღარ უსმენს. ამიტომ ვფიქრობთ, რომ ამ საბჭოს შეკრება და ფუნქციონირება ძალიან მნიშვნელოვანია ტრადიციებით და მთის კანონებით მცხოვრები ხალხისათვის. საბჭო დაკომპლექტებულია ისეთი ადამიანებით, რომლებსაც გვარში ყველაზე დიდი ავტორიტეტი აქვთ. ვფიქრობთ, რომ უმცროს-უფროსობის წესი ხეობაში არ უნდა მოიშალოს.”
უხუცესთა საბჭოს პანკისის ხეობაში მცირე უთანხმოებების მოგვარება ევალება პოლიციისა და სასამართლოს ჩარევის გარეშე: “დღევანდელ კრებაზე საბჭოს თავმჯდომარე და წევრები ავირჩიეთ. ამის შემდეგ კი გამგეობის 10-კაციანი წარმომადგენლობა აირჩევა. ცვლილება წესდებაშიც შევიდა, საბჭოს თავმჯდომარის არჩევა ყოველ ორ წელიწადში ერთხელ მოხდება. მგონია, რომ საბჭოს მუშაობა ეფექტური იქნება. ჩვენ ტრადიციული ხალხი ვართ და თუ ხელშეწყობაც იქნება ხელისუფლებისგან, ეს, რა თქმა უნდა, სასიკეთოდ წაადგება ხეობას,” _ ამბობს “გურია ნიუსთან” საუბარში ახმეტის რაიონის გამგებლის მოადგილე მათე ქავთარაშვილი.
ახმეტის საკრებულოს თავმჯდომარის ყოფილი მოადგილე, ნაციონალი ჯარაფ ხანგოშვილი აცხადებს, რომ ხეობაში ცივილიზაციის შეჭრა საფრთხეს უქმნის ტრადიციებს: “უხუცესთა საბჭო აქ ყოველთვის არსებობდა, მაგრამ რაც აქ ცივილიზაცია იჭრება, კარგი ტრადიციებიც იკარგება. საბჭოს მიზანი ამ ტრადიციების შენარჩუნება უნდა იყოს.”
პანკისელთა ერთი ნაწილი ფიქრობს, რომ უხუცესთა საბჭო ხეობაში ძველ გავლენას ვერ დაიბრუნებს, რადგან ახალგაზრდების უმრავლესობა ვაჰაბიზმის მიმდევარია და მხოლოდ იმამს ემორჩილება. გარდა ამისა, საბჭოს ისტორიაში რამდენიმე არაობიექტური გადაწყვეტილებაა. მოსახლეობა საბჭოს წევრებს უმოქმედობაშიც ადანაშაულებს _ დუისის მკვიდრი ასმათ ალხანაშვილი ამბობს, რომ რამდენიმე თვის წინ, სოფელ საკობიანოში მომხდარი ინციდენტთან დაკავშირებით დახმარება უხუცესთა საბჭოს წევრებს სთხოვა, თუმცა, ისინი ამ საქმეში არ ჩარეულან.
“თუ ახლად არჩეული საბჭო ისევე მოიქცევა, როგორც ძველი, მაშინ ის ავტორიტეტს ვერ დაიბრუნებს,” _ ამბობს ასმათი “გურია ნიუსთან” საუბარში.
უხუცესთა საბჭოს მუშაობაში ახალი თაობის ჩართვის აუცილებლობაზე საუბრობს საბჭოს თავმჯდომარე სოსო ქავთარაშვილი: “ახალი თაობის ჩართვის გარეშე ჩვენს მუშაობას აზრი არა აქვს. ისინიც გვერდში უნდა გვედგნენ ისეთი პრობლემების მოგვარებისას, როგორიცაა ქალის გატაცება, შუღლი ოჯახებს შორის, ქონებრივი დავა. პანკისი ყველა რეგიონისთვის წესიერების მაგალითი უნდა გახდეს”.
ომარ ხანგოშვილი ადგილობრივი იმამის მამა და ვაჰაბიზმის აქტიური მიმდევარია, ის ერთადერთი ვაჰაბიტია, რომელიც უხუცესთა საბჭოში შევიდა: “არ მგონია, ჩემს იქ მისვლას ჩვენს რელიგიურ მიმდევრებს შორის უკმაყოფილება გამოეწვია. გააჩნია, საბჭოში რა საკითხებზე იქნება საუბარი. ახლა თუ ეგენი ჩამოსხდებიან და ვაჰაბიტებზე ილაპარაკებენ ის მაინც გვეცოდინება, რა განზრახვა აქვთ. მე, ფაქტობრივად, შუამავლის როლი მეკისრება ვაჰაბიტებსა და საბჭოს შორის. თუ საბჭოს გადაწყვეტილება ჩვენს რელიგიურ მიმდევრებს არ მოეწონებათ, ან პირიქით _ საბჭო არ მოიწონებს ჩვენს რომელიმე ქმედებას, მე შევეცდები ეს საკითხი დავარეგულირო,” _ ამბობს ომარ ხანგოშვილი.
“უხუცესთა საბჭოში ვაჰაბიზმთან საბრძოლველად შევედი, _ ამბობს საბჭოს ერთ-ერთი წევრი, რომელიც ვინაობას შეგნებულად არ ასახელებს, _ “იმედი მაქვს, საბჭო მალე ჩამოაყალიბებს გეგმას, არა მარტო ხეობიდან, არამედ მთელი საქართველოდან ამ რელიგიური მიმდინარეობის განდევნის შესახებ. ამ საბჭოში ჩემი შესვლის მიზანი მხოლოდ ეს არის” .
დუისის ყოფილი რწმუნებულის მერაბ ქავთარაშვილის თქმით, მოსახლეობის 80% ვაჰაბიტია და რელიგიური დაპირისპირება ხეობას სიკეთეს არ მოუტანს: “დიდი სიფრთხილეა საჭირო, აქ ერთ ვაჰაბიტს რომ რამე აწყენინო, ათასი დაუდგება უკან. აქაურობის აფეთქებას დიდი მცდელობა არ სჭირდება. ასე რომ, სიფრთხილე მართებს არა მარტო უხუცესთა საბჭოს, არამედ სოფლის ახალ რწმუნებულსაც”.
უხუცესები საბჭოში ქალების გაერთიანებასაც გეგმავდნენ, თუმცა, ეს მომავლის პერსპექტივა აღმოჩნდა. ამ იდეას თავად ქალებშიც ჰყავს მოწინააღმდეგეები.