პროტესტის 183-ე დღე იყო პირველი დღე, როდესაც ხეობაში ვარლამ გოლეთიანი არავის უნახავს. ის არ მისულა არც გუმათში, არც ტელეკამერებთან გამოჩენილა. არ ყოფილა არც სახლში, სადაც კურიერმა მიაკითხა.
ვარლამ გოლეთიანი რამდენიმე კვირის წინ საჯაროდ გაემიჯნა იმ ჯგუფებს, რომლებიც ნამახვანჰესის აქციის მონაწილეების მხარდასაჭერად გუმათში ჩავიდნენ, მათ შორის, ისეთ პირებს, რომლებიც ჰომოფობიური განცხადებებითა და ხშირად, რადიკალური ქმედებებით გამოირჩევიან. თუმცა, გოლეთიანიც და ის პირებიც, ვისი გზებიც საჯაროდ ნამახვანჰესის მისადგომებთან რამდენიმე კვირის წინ გაიყო, მიტროპოლიტმა სტეფანემ გააერთიანა.
რა კავშირია მეუფე სტეფანესა და ნამახვანჰესის მოწინააღმდეგეებს შორის? რიონის მცველები ახლა ორი ეპარქიის ერთ წინამძღვარს იცავენ, რომელიც ნამახვანჰესის საწინააღმდეგო ქადაგებებითაა ცნობილი.
რიონის ხეობის მცველის იქ ჩასვლას ასე აფასებს მამა ამდრია: (სარია)
“გოლეთიანის იქ ჩასვლას არ აქვს არანაირი გამართლება, იქ იყო ქართული მარში, ქართული იდეა, რომლებიც სხვა ქვეყნის იტერესების რადიკალრ დაკვეთას ასრულებენ. მე არ ვათანაბრებ ვარლამს მათთან, მაგრამ კითხვის ნიშნები იბადება. მე ვხედავ რუსულ კვალს საპატრიარქოში” – აცხადებს მამა ანდრია.
დგას თუ არა ნამახვანის პროცესების უკან მიტროპოლიტი სტეფანე და ნაწილობრივ საპატრიარქო. “კურიერმა” გაარკვია, რომ ვარლამ გოლეთიანი და მისი ოჯახი მიტროპოლიტ სტეფანეს მრევლია, ვარლამის მამა ცაგერ-ლენტეხის ეპარქიაში, 28 სოფლის ერთადერთი მღვდელია. მას და მიტროპოლიტს, უკვე ორი ათწლეულია, ახლო ურთიერთობა აქვთ. თავად მიტროპოლიტი ჰესის მშენებლობას კატეგორიულად ეწინააღმდეგება და პროტესტის მონაწილებს ხშირად ამბიონიდანაც უჭერს მხარს.
ნამახვანჰესის მოწინააღმდეგეების დიდი ნაწილი, ბოლო დაძაბული დღეების განმავლობაში, მიტროპოლიტ სტეფანეს მხარდასაჭერად ჭყონდიდში იმყოფებოდა. “კურიერის” ინფორმაციით, ადგილზე იყვნენ ჩასულები ლევან ვასაძის წარმომადგენლებიც. ადგილზე იმყოფებოდა ჯონდი ბაღათურიაც, რომელიც ამბობს, რომ გოლეთიანს საერთოდ არ იცნობს და ასევე გურამ ფალავანდიშვილიც, საიდანაც ის გუმათში ჩავიდა და რიონის მცველებს სოლიდარობა კიდევ ერთხელ გამოუცხადა. (R)